donderdag 19 oktober 2017

Dag 9

Wat een mooi gezicht om zo op de veranda te stappen en dan die grote oranje bol te zien.





Ook deze komt weer voorbij vliegen en het lukt me maar niet om hem scherp in beeld te krijgen


Ik ga nog even naar de winkels hier in de buurt en moet een flinke manoeuvre uithalen om de auto van de oprit af te krijgen want er zijn werkzaamheden aan de andere kant van de straat en het staat daar vol met vrachtwagens.

Even bij de Kmart en Beals lopen struinen en ook nog even naar de Publix voor vers fruit voor in de Sangria bij de Bbq van vanavond.
Als we tussen de middag een sneetje brood eten zie ik in de verte 2 donkere vlekken...ik twijfel of het zeewier is maar ik ga toch voor manatee's, als ik Tony er op wijs denkt hij ook aan zeewier, maar ik sta klaar met het fototoestel en ja hoor...er komt een neusje boven water...niet erg scherp ( ook weer...inzoemen en iets dan ook nog in het beeld terug vinden is al heel wat!) maar in ieder geval in beeld!!


We genieten van het heerlijke weer en liggen om en om te sudderen en bakken, ondertussen blijven de werkmannen ongestoord doorgaan met lawaai maken zo vlak voor de deur.
Als ik op de veranda zit te lezen zie ik uit mijn ooghoek iets bewegen...ik heb visite...



















De werklui hielden pas op toen het donker begon te worden...een luidruchtig dagje dus, gelukkig maakt de zee genoeg herrie om het een beetje te maskeren...morgen ook weer wat lawaai aanhoren want dan worden er hier op het dak wat shingles vervangen die door de storm Irma zijn los gewaaid.
Hopelijk zijn ze niet zo vroeg😒


15 opmerkingen:

  1. Nog een geluk dat het geen ooievaar was......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou je hebt toch mooi een manatee gezien.
    Hilarisch die foto van die poten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige dag zo, die opkomende zon, de manatees en jullie bezoek.
    Hopelijk valt het lawaai vandaag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig die zonsopkomst. Wat moet dat toch rustgevend zijn zo vanuit je bed het balkon op stappen en de zee zien! Nou ja zonder het geluid van die werklui dan. Hopelijk valt het lawaai in jullie eigen huis vandaag mee en zijn ze snel klaar. En wauw toch een manatee gespot. Hoe gaaf! En die gezellige stalker had natuurlijk ook wel zin in een glaasje sangria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het blijft mooi die zonsopgang! En je visite zo dicht bij! Mooi hoor. En dan ook nog wat spotten in zee. Heerlijk allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het is toch heerlijk om te weten dat jullie het zo naar je zin hebben ook al heb je wat rumoer in de buurt lieverd geniet dat is het voornaamste dikke kus en knuffel van pa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeker mooi zo wakker worden, altijd leuk als je bezoek krijgt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks alle herrie toch een fijne dag gehad, jullie hebben de omgeving natuurlijk ook mee! Leuke foto's van de visite :).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo wakker worden wie wil dat niet, en ook nog onverwachts visite.
    Gaaf hoor zo Manatee spotten,hoop dat jullie vandaag niet al te lang in de herrie zitten, wens jullie een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat schitterend om zo ‘s morgens wakker te worden! En ja hoor, de manatee is te zien, toch gelukt😀
    Die vogel is wel heel dichtbij op het balkon😱
    Inmiddels al een lekker kleurtje gekregen denk ik, heerlijk hoor vakantie😎

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je word nog eens een echte nature fotograaf 😊. Ik zou ook niet genoeg krijgen van dat uitzicht.....ben al blij met de foto's. Jammer van het lawaai maar misschien bof je wel vandaag met het uitzicht op de werkmannen 😂😂....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's van het dagje 'niet veel doen en alleen maar luieren'. Leuke detailfoto van die pootjes. Als het wat is die werklui graag foto's, ze willen dan vast wel poseren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo dat is nog eens lekker wakker worden met zon mooie zonsopgang.
    Lekker een dagje relaxen moeten ze nu net aan het werk gaan voor je neus!!!
    Wel mooie visite die zijn niet bang om zo dicht bij te komen..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een paradijsje is het daar bij jullie. Leuk ook met al die visite op je terras en in je zee. Wat het lawaai betreft... ik zie meteen zo'n coca cola reclame voor me en dan lijkt het meteen minder erg😁

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik voel een coca cola light break momentje aankomen...?! Schroom niet om dan foto's te plaatsen!
    Jullie zitten daar geweldig met wildlife op en voor je veranda, top!

    BeantwoordenVerwijderen