woensdag 18 oktober 2017

Dag 8

Pfft, dat valt nog steeds niet mee met dat slapen, vannacht om 04.30 maar even een half uurtje met Son zitten Whats-Appen maar daarna gelukkig toch nog in slaap gevallen tot 08.00, niet dat Son nou zo slaapverwekkend is hoor...πŸ˜‰πŸ˜˜

Het eerste wat ik dan doe is de deur open en buiten kijken hoe het weer is...best nog wel bewolkt en frisjes maar toch met een vest aan buiten kunnen eten en zorgen dat je broodje niet van je bord af waait...Vanuit Nederland had ik gestampte muisjes meegenomen maar dat is met dit weer dus echt geen succes, het "sneeuwt" tussen de kerstlichtjes!






Er wordt flink op vis gejaagd en dan niet alleen door de pelikanen, wij denken dat het een soort valk is die zo sierlijk door de lucht vliegt...

We gaan vandaag dan richting St Pete's en moeten dan eindelijk een keer over de Skyway Bridge waar we al een week tegenaan kijken vanuit uit het huis.

Voordat we aan de voet van de mega hoge brug aankomen krijgen we al waarschuwingsborden te zien...



Hij gaat dus ook echt behoorlijk steil omhoog...

In St Petersburg parkeren we in de garage en het is erg rustig want de garage is zowat leeg.
Na de plaspauze lopen we dan de boardwalk op en kijken even in de winkeltjes, altijd om hebberig van te worden.
Vrijwel meteen zien we een grote vin van een dolfijn uit het water komen maar tegen de tijd dat ik mijn telefoon heb gepakt is hij spoorloos, ook springt er vlak na de dolfijn een kleine rog uit het water, ook niet vastgelegd natuurlijk...πŸ˜”



Wie wel goed in beeld staan zijn deze jongens...en het zijn er ook aardig wat zo bij elkaar!







Er komt een boot aanleggen die terug komt van een vis trip, iedere passagier heeft zijn eigen maaltje vis gevangen en die wordt dan ter plekke gefileerd, de pelikanen wachten keurig hun kans af want al het afval komt hun kant op...


Verse Sushi!




We eten bij Hooters, Tony neemt de kippenpoten en ik ga voor de house salade...Ik geloof dat ik vandaag een overdosis aan groente heb binnen gekregen want mijn hemel wat was dit mega!!





Dan wandelen we even langs de winkels achter de pier en eten een lekker ijsje




De Rocky Road en Mint ChipπŸ˜‹


Heel in de verte AMI vanaf de brug gezien!


We rijden weer naar huis en duiken meteen de zee in want we hebben zowaar 'golven', ik lig op een matje en Tony duwt mij in de golven maar voor het eerst in deze week is het water eigenlijk best fris en moeten we gewoon 'doorkomen'. 



Woeste zee...πŸ˜‚

Vanmiddag genoeg gegeten en dus eten we thuis lekker een simpel broodje gebakken ei, daarna stappen we op de fiets want we willen ook de zon wel een keer onder zien gaan aan de andere kant van het eiland.

We moeten de fietsen mee het strand opnemen wat er zit wel een slot bij maar de cijfercode doet het niet dus lekker handig...




Creatief met fiets...







The making off....














 

Ook zit er geen licht op de fiets en dus moeten we heel voorzichtig terug rijden, dan komt het goed uit dat er weinig mensen op straat lopen en wij dus gewoon op de stoep kunnen rijden.
Als we nΓ©t binnen komen komt Mike op de Skype en krijgt hij een rondleiding door het huis...nog even aftellen....
Afbeeldingsresultaat voor fietsen in het donker quotes

13 opmerkingen:

  1. Jeetje wat een steile brug. Het waaide hier ook flink vandaag.
    Zittende pelikanen fotograferen heeft een iets lagere moeilijkheid graad dan het fotograferen van dolfijnen, hihi.
    Ik zit me ook steeds te ergeren dat mijn telefoon zo langzaam is met foto's maken.
    Maar het is zoveel makkelijker mee te nemen dan een foto toestel.
    Enne, het wordt nu wel tijd dat je jetlag over is en dat je gaat doorslapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben stiekem jaloers op jullie dag. Zo heerlijk relaxed! Dat uitzicht over zee zo in de vroege ochtend geeft mooie foto's! Wel jammer dat het zo waait. En dan heerlijk naar John's' Pass. Een favorietje! En wat sportief op de fiets naar de andere kant van het eiland! Lekker romantisch samen op het strand. Echt lekker rustig! Hopelijk slaap je nu wat langer door. Zo niet, dan weet je me te vinden. 😎

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk dagje. Jeetje wat steil die brug!! En wat geweldig die pelikanen die rustig afwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het toch geweldig om zo wakker te mogen worden....ok iets later is wenselijk maar toch πŸ˜‰. Die brug is zo gaaf om over te rijden, wat een uitzicht heb je dan. Heerijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is ie toch prachtig die brug,jullie hebben een lekkere dag achter de rug, en oh dat slapen praat me er niet van,bij mij komt dat nooit goed.
    Wat hebben jullie een zalige relaxte vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke foto van mijn favoriet. Jullie hebben een top dag gehad en de foto's van de sunset zijn mooi en hilarisch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een voordeel van vroeg wakker zijn is dat je wel een lekkere lange dag hebt.
    En een top dag gewoon een dolfijn gezien,en nee valt niet mee om die op de foto te zetten.
    Weer een heerlijke dag en nog even en dan komende de boys..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's Mar! De skyway bridge blijft bijzonder en ijsje ziet er top uit! Nog wat meer uitslapen en je zit in de perfecte vakantie modus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heerlijke relax dag weer. Echt leuk zo aan het strand.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke dag met super foto's helemaal die van de sunset! Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat doorslapen is bij mij ook altijd een dingetje hoor, wordt dan ook midden in de nacht wakker en pak dan maar m'n ipad. Daarna gelukkig wel weer een paar uur slapen.
    Mooie foto's gemaakt van de zonsopgang/ondergang! Lekkere dag, van alles wat gedaan! s'avonds nog lekker gefietst, heerlijk hoor.
    Die pelikanen bij de boot krijgen zo elke dag een feestmaal, grappig ze zo dichtbij te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig die zonsondergang! En wow al die pelikanen bij elkaar, prachtig gezicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat geweldig om te lezen en te zien xxx

    BeantwoordenVerwijderen