zondag 15 oktober 2017

Dag 5

Vandaag stond er een stuk minder wind dan de afgelopen dagen en dat was dan ook meteen te voelen...
De zonsopgang was weer om stil van te worden, ik vind de stralen die dan verschijnen echt schitterend, en dan het kleine puntje maan er nog bij!





Tijd om even te Skypen met Almere en dubbel zo gezellig om dat mijn broer en schoon ook bij Sonja en Edwin zijn, twee vliegen...
Best wel ongecontroleerd met zoveel door elkaar heen getetter maar was zoals altijd weer super gezellig!


We ontbijten snel want we willen gaan wandelen in Robinsons Preserve en het belooft een bloedhete dag te worden dus flink ingesmeerd en veel flesjes mee.



Poeh zeg...dat was best afzien, de trail hebben we al vaker gelopen en we wilde hem sowieso niet uit lopen want het laatste stuk is echt super saai en in de volle zon, dus het eerst pad naar rechts richting uitkijktoren en dan nog een stuk doorgelopen tot de laatste houten brug...

Sta ik daar uren in de brandende zon om een spring vis vast te kunnen leggen...springen ze dus elke keer nΓ©t buiten beeld...ik hoor ze daar tussen de mangrove stiekem lachen en fluisteren..."Daar heb je weer zo'n stomme toerist die een foto van ons wil maken terwijl het 35 graden is en onbewolkt, zie je dat ze steeds meer gaat zweten en dan die rooie kop, ze mag ook wel een keer haar haar kammen!' "





Zo'n klein vogeltje en zo mooi zingen 😍








Hoezo in de volle zon...πŸ˜₯












Het viel ons op dat er dit keer erg veel dode Horseshoe crabs langs het pad lagen, ook al van die Jurassic park beesten...
Afbeeldingsresultaat voor horseshoe crab
(Afbeelding van Internet.)


Erg veel foto's vandaag maar het eerste stuk van de wandeling is eigenlijk geweldig mooi en ik heb er heel wat zweetdruppels voor doorstaan dus ik zet ze er ook allemaal in vandaag...
Whoehahaha...Afbeeldingsresultaat voor scary laughter







Had ik al gezegd dat het bloedheet was vandaag...waar zijn de leuke cartoon wolkjes als je ze nodig hebt, en omdat het mijn geweldige idee was om eerst te wandelen en daarna de uitkijktoren te doen was de klim naar boven ook alsof je met Stichting Zonnebloem op pad ging...bij mij dan, Tony hupt twee treden tegelijk naar boven en als ik dat ook probeer voel ik mijn beenspieren schrikken...Hallo Wijfie, wat denk jij te gaan doen met die korte pootjes??"






 Even flink ingezoomd maar dan zie je ook de kustlijn van Anna Maria Island liggen.


Het laatste stukje naar de auto is in de volle zon, dus blik op oneindig en stevig de pas er in...als we in de auto zitten met de airco op stand ijspegel besluiten we meteen door te rijden naar de Walmart voor de leuk...daar is het tenminste altijd koel en ik heb eigenlijk ook weer een spuitfles nodig  om mijn bril schoon te maken (zie vorig jaar πŸ˜‰)

Thuis lekker de zee in, even dobberen en ja hoor, een heel stuk achter me spring iets het water uit, best groot maar rede genoeg om weer even te googelen wat het geweest kan zijn...dat had ik dus beter niet kunnen doen want er zwemt hier dus best veel wat groter is dan 10 cm....morgen nΓ³g beter de zee afspeuren als ik een dipje maak!

We eten at home en Hub heeft heerlijk staan kokkerellen terwijl ik heel druk bezig was in mijn boek...


Het is een beetje behelpen want we hebben maar twee hele kleine tafeltjes staan op de veranda, maar ach, het past precies!

Er komen steeds meer donkere wolken over drijven en we horen het donderen in de verte.
Gelukkig zijn we al klaar met eten als de bui los barst, dan moeten we echt naar binnen want de regen slaat door de wind gewoon onder het dak van de veranda..








Nadeel van de regen is.....


21 opmerkingen:

  1. Dat was een mooie natuurdag. Geen last van muggen?
    Die horseshoe crabs lijken idd wel prehistorisch.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whahaha wat een heerlijk verhaal. Was leuk om even met z'n allen te skypen alleen had jij zelf wel het hoogste woord. 😜 Wij kwamen er amper tussen! Maar respect hoor om zo'n wandeling in die bloedhitte te maken. Ik weet dat er daar weinig beschutte plekken zijn. En Tony heeft weer goed voor chef kok gespeeld. Gelukkig net voor de bui klaar met eten. Maak er maar weer zo'n fijne dag van 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. πŸ˜‚πŸ˜‚mens hilarisch weer. Je moet wat overhebben voor een wandelingetje in Florida, je krijgt er zo'n kapsel van of je een lid van Jackson 5 bent 😳.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's! Met een heerlijk verhaal erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo ik heb jullie eerste dagen even bij gelezen. Fijn dat jullie er zijn en het ziet er heerlijk uit zo. Geniet ervan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik lig in een deuk hier.
    Prachitge foto’s weet je de namen niet van de vogels? Wil ik toch wel ff weten hoor dus zoek maar ff op.
    Zonder dollen wat een heerlijke dag hebben jullie weer gehad en ik heb genoten van je verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaha wat ben je toch grappig! En weer super mooie foto’s echt leuk om mee te lezen en te kijken πŸ‘πŸ˜œ

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een hitte!! En dan een stuk gaan wandelen zonder schaduw. Dat doe je echt alleen als je op vakantie bent. Waarom doen we dit onszelf toch aan? En ik zou toch ook heel graag willen weten wat er allemaal om mij heen zwemt als ik in de zee ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WoW wat een hoop prachtige foto's nou Marja het zijn er nooit genoeg dit verveeld nooit.
    Dus kom maar op..
    Watzijn jullie actief geweest vandaag indie volle zon en volgens mijn " was het warm"πŸ˜‚
    Maar weer een heerlijke top dag en dan zon lieverd hebben die lekker voor je kookt en met zon uitzicht,nou daar droom je meestal van..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahahaha!!!!! Je hebt toch wel standaard je vork bij je voor de uiterlijke verzorging🀣. Ik vind het echt heel dapper in de hitte. Weer een heerlijke dag met lekker veel foto's, al had ik toch graag een springende vis gezien..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap om in die hitte zo´n wandeling te maken. Mooie foto's het is daar erg mooi Mar. Leuk dat we Son (en de rest natuurlijk) even zagen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, wat schrijf je toch leuk. Ik zie het al helemaal voor me, die 'roddelende' vissen over jou πŸ˜‚πŸ˜‚
    Weer een heerlijk dagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een “korte” wandeling in de volle zon, wat wil je nog meer. Mooie foto’s hebben jullie gemaakt, vooral die springende vis ziet er goed uit πŸ˜‚πŸ˜‚

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik geniet met volle teugen van dit heerlijke met humor doorspekte blog! Prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou gezien de mooie foto's was het de lange wandeling meer dan waard.
    Coupe vork blijft hilarisch, haha!!
    Dat je in zee gaat zwemmen vind ik al knap, mij niet gezien met al de haaien enz om je heen;-)
    Lief van je hubby om lekker voor je te koken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Respect hoor zo’n wandeling! En vogeltjes? Heb jij geen Rick-encyclopedie ? Haha, ik zou het ook niet weten! Geweldige stek hebben jullie geniet ervan !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beetje jammer van de springende vis😜, maar okΓ©, de rest van de foto’s zijn mooi! Dus het is je vergeven, ha ha. Heerlijke dag en wat is de zonsopgang toch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is super genieten van je hilarische blog en helemaal gelijk om zoveel fotos te delen want dat is nog meer meegenieten :)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kom maar door met die foto's .... super genieten Marja 😍
    Wat schrijf je toch leuk πŸ˜‚ Met bigsmile hier op de bank πŸ‘

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha, die springende vissen die het intussen over jou hadden :-)
    Heerlijke dag weer, wel warm zo'n wandeling, maar zo'n park is natuurlijk gewoon genieten, dan maar even zweten hihi.

    BeantwoordenVerwijderen