zaterdag 4 november 2017

Dag 22 De reisdag...

Wat valt er over zo'n dag nou te zeggen behalve dat het een vervelende dag is...

Je loopt alles nog een keer na en net als we de sleutel weer in de lock box hebben terug geplaatst staat de schoonmaakster al in de wacht om zich te storten op de puinhoop die wij hebben achter gelaten...
Volgens mij kan ze gewoon lekker twee uur in het zonnetje bij het zwembad gaan zitten want wij laten het huis altijd in tiptop conditie achter, maar goed, dat zit nou eenmaal in m'n bloed!

Eenmaal op de luchthaven is alles zo verholpen, we staan te kijken bij de zelf incheck en meteen worden we vriendelijk geholpen en hebben we onze eigen incheckmedewerker...dat is nog eens handig, we krijgen ook meteen een Pre Check merkje en kunnen dus de lange rij skippen bij de douane, hoeven de schoenen niet uit en mogen alle zooi in de trolley laten zitten.
Er wordt omgeroepen dat per trolley 1 laptop mag zitten en wij hebben gewoon al onze hebben en houwen in 1 koffertje, en dus toch moet er nog 1 lappie worden uitgehaald.
We blijven ons nog steeds verbazen over de hoeveelheid en vooral de grootte van de handbagage koffers, ik blijf vinden dat daar gewoon betere regelgeving voor moet komen want zoveel ruimte heb je nou eenmaal niet in die bakken boven je stoel!

De zit is lang maar te doen en voor we het weten staan we om 07.00 op Schiphol, staan we om 08.00 op de trein te wachten, staat Mike om 8.30  op station Almere klaar en zijn de koffers leeg om 10.00 en doet de wasmachine zijn eerste rondje!

Nu begint het zware werk dan...Hoe blijf je wakker...
Om 11.30 besluit ik om toch een uurtje te gaan slapen en als de wekker gaat voel ik mezelf een goede kandidaat voor Halloween Zombieland 2018...


                                                   Afbeeldingsresultaat voor jetlag  quotes

Om de tijd te doden dan even mijn Bestie opgezocht en heerlijk bijgepraat.

Vanuit Orlando had ik de boodschappen via AH al besteld en hebben we weer een heerlijke 3 daagse box zodat we 3 dagen niet hoeven bedenken wat we moeten eten...
Tony blijft nog even in de kokkerel stand want we hebben tenslotte nog een paar dagen vrij!


Even een terugblik op deze holiday!

Wat hadden we een heerlijk huis op het strand van Anna Maria Island en wat zijn we verwend met zoveel huisraad in 1 huis, je kon het niet bedenken of het was aanwezig!
De inrichting was niet luxe maar wel heerlijk huiselijk en kneuterig, er stonden gewoon foto's van de eigenaar op de kastjes, had niet gehoeven maar geeft wel een beetje het sfeertje aan van het soort vakantiewoning.
Wel hadden we voor deze tijd van het jaar veel wind, maar eigenlijk was dat niet eens erg want de paar dagen dat de wind weg was, was het ook meteen niet lang uit te houden in de zon.

Helemaal leuk werd het toen we de mannen op konden halen, we hadden ze natuurlijk 1,5 week daarvoor nog gezien  maar wat was dit een gelukkig en zalig moment, ik kan me dan ook niet voorstellen hoe het moet zijn als je je 'kind' lange tijd moet missen...

We hebben genoten van ze en hebben ook weer vreselijk gelachen, hier kunnen we weer heel wat jaren op teren😉

Dan de verhuizing naar Orlando, het was denk ik 5 jaar geleden toen we voor het laatst in Orlando waren en ik moest gewoon weer wennen aan dat de huizen zo dicht op elkaar staan en dat de communities echt voornamelijk gericht zijn op vakantie verhuur.

Het huis was schitterend maar er was niet echt een sfeertje, veel kastruimte met erg weinig inhoud 😁
Een game room is wel weer een schot in de roos, dus dat is wel wat ik in mijn gedachte hou voor de volgende vakantie plannen.
Zwembad was leuk maar de aparte verwarmde jacuzzi was echt wel een schot in de roos, vooral de mannen hebben hier heel wat gebruik van gemaakt en tot in de late uurtjes heerlijk zitten ouwenelen!

Halloween Horror Night...
Als je van spanning en griezelen houdt dan is dit toch wel iets wat je wil meemaken.
Geweldig hoe de parken de aankleding doen en hoe ze elke keer weer nieuwe dingen verzinnen, wat zou ik graag een dagje meedraaien in die gekte😂💀
Het is jammer dat het zo ontzettend aan de prijs is voor een avondje pret maar ach, dit was een 'eens maar nooit meer' momentje zo met het gezin!

Nu dan gaan bedenken hoe we dit volgend jaar weer gaan overtreffen, en of het allemaal wel zo interessant gaat zijn om weer een blog bij te houden...
Sowieso is het voor mezelf een regelmatig terugkerend leesmomentje, maar het geeft toch wel een "moetje''  gevoel en ik merk dat dat toch wel gaat tegen staan..|












18 opmerkingen:

  1. De TSA-Pre is echt ideaal inderdaad, het scheelt een hoop gehannes. Dat de villa's inde Orlando-area zo dicht op elkaar staan is inderdaad een feit, wij hebben er eigenlijk nooit zo'n erg in gehad om dat wij meestal een hoekwoning huren. Na ons verblijf op Cape Coral in een villa op een zeer ruime kavel, waarderen wij de extra ruimte toch ook veel meer. Een jacuzzi bij de villa is altijd heerlijk, lekker bubbelen met een drankje erbij ;-)

    Een blog bijhouden is niet iets wat je "ff" doet, dat heb ik inmiddels ook ruime ervaring mee. Het is wel zo dat je deze gedurende de donkere wintermaanden toch iedere keer weer doorleest, en dat is toch ook weer leuk en geeft je een 'push' om het de volgende keer toch ook weer te gaan doen.

    Nogmaals bedankt voor je leuke reisverslag, nu die van mij nog "ff" af maken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is toch een top vakantie geweest in alle opzichten nu nagenieten das ook weer leuk.
    Tsja en dan blog maken is veel werk wij lezen er zo doorheen maar jij bent wel even bezig om het te maken,maar aan de andere kant een leuk naslagwerk voor jullie zelf ook, ik heb ontzettend genoten van je blog en dikwijls met een big smile zitten lezen wil je dan ook bedanken dat ik mee kon en mocht lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben jullie een heerlijke vakantie achter de rug, speciaal natuurlijk met jullie jongens. Wat een feestje is dat geweest. En wat hebben jullie een geweldige horror avond in Universal gehad. Ik weet dat je dat al zolang wilde. Natuurlijk heb ik meegenoten van de vakantieverhalen, maar ik snap de twijfel over een nieuw blog wel. Ik ben er ook klaar mee, hahaha. Maar hoe leuk je vakantie ook was, ik ben blij dat jullie weer veilig thuis en in de buurt zijn.😘

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebben jullie een heerlijk vakantie gehad al was natuurlijk de slagroom & kers & springels & chocoladesaus op de taart dat jullie zoons "even" langs kwamen.
    Ik begrijp je gevoel over het bijhouden van een blog goed al zal ik denk ik niet zo snel stoppen. Ik vind ze later te leuk om terug te lezen en alles opnieuw te beleven.
    Bedankt in ieder geval dat we deze keer met jullie mee mochten reizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat was het weer een heerlijke vakantie, deze keer met een gouden randje met jullie mannen, het gezin weer even compleet. Ik heb met je meegenoten, al die mooie sunrises en sunsets. Fijn dat jullie er weer zijn. Ik begrijp de blogstress helemaal, ook ik ben er klaar mee. Sterkte met de jetlag 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik begrijp het gevoel over het bloggen heel goed, het is een fantastisch naslagwerk maar wat een werk 😚, maar jullie hebben absoluut een geweldige vakantie gehad, nogmaals bedankt voor het bloggen en ik denk dat wij onze zomervakantie bestemming voor 2018 weten nu ik weer heb meegenoten van het Florida virus 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hie kan je weer ff op teren en wat een heerlijk vakantie weer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah nee wel blijven bloggen hoor!
    Was zo leuk toen de jongens kwamen en al die sunrises en sunsets !
    Maar het is wel een werkje ja. Nu weer lekker bij je bff en dromen over de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik snap dat bloggen toch wel een dingetje is, het kost veel tijd, zit er zelf ook vaak tegenaan te hikken. Maar het is ook weer zo fijn om alles terug te kunnen lezen.
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad, en wat een mooie stekken om te verblijven. Zou ook ooit nog eens in die hoek (AMI) willen verblijven, maar helaas nog even geen budget voor. Liever budgetverblijf in Florida, dan helemaal niet. Zoiets ;-)
    En lastig he, dat wakker blijven als je thuis komt. 1 a 2 uurtjes slapen helpt mij de laatste tijd ook goed. Maar je wordt wel verrot wakker...
    Bedankt voor de leuke blog, heb er weer van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal met je eens over die hut koffers welke als handbagage het vliegtuig mee ingaat.

    Bedankt voor jullie leuke reiservaringen. Het was leuk om mee te lezen.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja wat er allemaal meegesleept wordt als handbagage is niet normaal. En dan hebben ze naast een grote koffer vaak ook nog een hele grote tas. Het liefst proppen ze dan alles in de bagagebak zodat jouw bescheiden koffertje er niet meer in past, pfff! Jullie hebben weer een heerlijke vakantie gehad en leuke dingen gedaan.
    Goed idee op alvast een bestelling bij AH te doen.
    Enne, dat bloggen is idd ff een dingetje. Maar het is altijd zo fijn om alles weer terug te lezen. Het is gewoon een reis, foto en naslagwerk voor je zelf. Zo moet je het zien denk ik.
    Bedankt weer voor het bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. bedankt voor het bloggen. nu weer wennen in nederland.
    wij zijn altijd blij als we de dag kunnen starten met het lezen van een florida blog. wel blijven doen dus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dan zit je ineens weer thuis in het. Opmalen ritme... Maar wel een heerlijke vakantie achter de rug.met als kers op de taart het bezoek van de jongens! Dank voor de tijd die je in het blog gestoken hebt en voor het meelezen. 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die jetlag is toch altijd weer een dingetje bij thuiskomst. Maar jullie hebben weer een heerlijke vakantie gehad en hoe geweldig dat jullie jongens dit jaar zijn overgekomen.
    Leuke terugblik, volgend jaar gewoon weer lekker bloggen hoor (al snap ik het wel, want het is elke dag weer een hele klus). Bedankt voor het meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie weer gehad en wat herkennen wij het hoe het is als de jongens ook over komen. Het is lekker om samen te gaan buiten het hoogseizoen maar je mist ze toch.
    Wij hebben in ieder geval het plan om zo nu en dan met het hele gezin te gaan. Hopelijk gaat dat volgend jaar mei weer lukken.
    Denk er nog eens goed over na of je wel of niet gaat bloggen.
    Ik heb het een paar vakanties niet gedaan omdat het inderdaad een behoorlijke klus is maar dat vinden we achteraf toch erg jammer omdat we van die vakanties niets meer kunnne terug lezen.
    Een pagina aanmaken op Facebook is voor ons een goed alternatief. Dit gaat een stuk makkelijker dan via Blogspot.
    Grappig dat jullie gebruik maken van de maaltijdboxen van AH.
    Ik ben mij momenteel aan het oriënteren welke box wij na onze vakantie gaan bestellen.
    Hello Fresh, Marley Spoon of Ah. Het gemak van niet te hoeven nadenken wat je gaat eten lijkt mij erg makkelijk.
    Wij hebben weer enorm genoten van jullie blog. Dank je wel. Hopelijk volgend jaar weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooo Marja wat hebben jullie heerlijk genoten en wij ook.
    Was een feestje om elke morgen met een kopje thee je geweldige blog te lezen.
    En wat een tips geef je steeds iedereen weet nu hoe ie zijn haar moet kammen als je een kam vergeet😂Hilarisch.
    En dus volgende keer gewoon weer een blog snap dat er veel tijd in zit,maar Oo zo leuk om na te lezen straks in ons koude kikkerlandje..
    En wie weet willen de boys volgend jaar wel weer langskomen😉
    Groetjes en tot snel😘

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou dat was toch een heerlijke vakantie en daar hebben we allemaal van mee mogen genieten. Gezien de reacties hebben er veel mensen plezier van. Je haalt er altijd wel een paar leuke tips uit. Je schrijft je blog ook met veel humor en daar hou ik van😂 Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je er niet zoveel zin meer in hebt om elke dag iets te schrijven. Misschien minder tekst en veel foto’s en niet elke dag bloggen. Of alleen op Facebook is ook super handig.
    In ieder geval succes met de jetlag en heel misschien tot de volgende reis🤗
    Geluk!!

    BeantwoordenVerwijderen